Lite ny grönska att förgylla hemmet med

Var och gjorde lite ärenden idag. Barnen fick gå en sväng i leksaksaffären och välja lite smått och gott de kunde pyssla med. Köpte sen pelargonjord till omplanteringen av mina pelargoner. Då passade jag även på att köpa lite annat fint att stilla vårlängtan med.







Ett knippe tulpaner i olika färg och av olika sort fick följa med hem. Härligt med en brokig blandning. Dessutom hittade jag en söt jasmin, så ljuvlig! Den drar nästa lite åt ljusrosa. En ranka fick också följa med hem samt ett gäng körsbärsgrenar. Grenarna blir nog härliga när de så småningom börjar slå ut. 

Det är svårslaget det där som krukväxter och snittblommor kan göra med ett hem. Allra härligast är när man sen på sommaren har den grönskan i trädgården och kan plocka en egen bukett utanför sin dörr och ta in i vas.

Något påskpynt har jag inte börjat med ännu, tycker kanske det känns lite tidigt än. Men snart blir det nog dags. Vid påsk såväl som jul tycker jag att det gröna är det allra bästa pyntet. Men en och annan fjäder funkar också. 


Kommentarer