Den vackra nyttan och tillbehör till barnkalas

Helgen står för dörren!

Och här hemma fortsätter tyvärr förkylningarna att avlösa varandra, men vi ser ändå fram emot en mysig fredagskväll och helg. Nästa helg hoppas vi att vi är friska för då ska dottern ha sitt kalas för sina dagiskompisar. Som hon har sett fram emot det.

Hon har precis som många andra tjejer just nu fastnat för det mytologiska väsendet enhörningen. Så det skulle såklart vara temat för kalaset. Hade tittat runt lite på olika ställen men när så Leilas General Store hade rea härom veckan passade jag på att beställa lite fint till kalaset därifrån.



Det blev enhörningshorn istället för partyhattar, och en bakform i form av en enhörning såklart. Papptallrikar, godispåsar, sugrör , regnbågsmönstrade servetter och kakformar. Samt en girlang. Lite påkostad girlang enbart för ett kalas, men jag tänker mig att dottern ska kunna ha den hängandes uppe på sitt rum sen också, och då kändes det mer överkomligt.


Dessutom passade jag på att köpa en girlang till sonen också, som fyller år i maj. Den kan funka fint i hans rum sen också. Utan någon vidare påverkan från oss är han tokig i STORA maskiner, så den passar honom perfekt.

Jag kunde inte hålla mig ifrån att klicka hem lite annat smått och gott samtidigt, praktiska och vackra prylar till köket blev det. Det finns mycket fint och praktiskt hos Leila. Saker med funktion som dessutom är vackra att omge sig med, det är min modell.


Den där sugrörshållaren blir en så härlig detalj i köket som dessutom uppskattas av barnen och kan göra vardagen lite festligare. Vi behövde durkslag, så jag slog till på två stycken i olika storlekar. Rostfritt gör sig fint i köket; en sikt, en tratt, två såssnipor klickades också hem. En sockerströare är alltid bra att ha, samt den där lila träprylen som äntligen ger oss möjligheten att portionera pastan rätt. Sen blev det två transparenta dressingflaskor, lite roligare att servera dressing så än i en skål. Och så en rejäl tårtspade till kalaset.




Här puttrar nu en indisk gryta på spisen och vi är redo att hugga in på den. Glömde nästan att visa den lilla rostfria oljekannan. Den är himla fin tycker jag och kommer troligtvis att användas till sesamolja.



Hoppas ni får en fortsatt fin fredag!

Kommentarer