Loppat idag

Idag har vi återigen varit och badat, denna gången i sjön, varmt och skönt vatten var det.
Men på förmiddagen var vi på Suckarnas gång i Simrishamn, en stor loppmarknad som breder ut sig längs några av stadens gator under sommarhalvårets lördagar. Här finns allt möjligt, något hittar man alltid som faller en i smaken. Att ta en sväng här de lördagar man har möjlighet är ingen dum idé.




Idag hittade jag en gullig tavla med vacker ram som jag tänker kommer passa fint på dotterns rum. Hon älskar djur så tavlan påminner om henne. Jag hittade även ett fint blombord. Jag lånar mammas pelargoner på bilden här sålänge i väntan på att placera mina egna på bordet.




Ungarna var också på jakt, något som måste uppmuntras såklart. De hittade leksaker som gjorde dem lyckliga för dagen. De lyckades båda göra bra affärer, dottern fick en häst på köpet och sonen en grävmaskin på köpet.





Kommentarer