Vakna ur vintervila

God kväll!

Trots snön och kylan ute gläder det mig att se hur pelargonerna som slumrat i sin vintervila uppe i hallen nu börjar sätta nya gröna blad och väckas till liv igen. Det ger hopp om att våren är på väg. Jag längtar till att åter få inreda glasverandan till våren och flytta ut växterna dit så fort klimatet tillåter.  Helt plötsligt får vi ett extra rum att vara i. Alltid lika välkommet när man kan öppna upp dubbeldörrarna ut dit och vidare ut i trädgården, ute får möta inne. På sikt skulle det dock vara fiffigt att ev. kunna få en grundvärme därute som gör det möjligt att förvara växter där om vintern, men de ligger i framtiden.

Jag drömmer om de odlingslådor och nya rabatter som vi har planer att bygga och anlägga i trädgården. Min önskan är att vi ska hinna med något av det till våren men det återstår att se. I detta inlägg beskriver jag lite mer om våra planer. Förhoppningsvis kommer grävaren in snart och gör grovjobbet, så får vi se. 

Jag drömmer vidare och hoppas att vi snart har ljusare och varmare tider för dörren.



På återseende!

Kommentarer

Skicka en kommentar