Snirkla till det

En liten hälsning från Villa Sagolik ikväll,

Idag har det varit en lugn och skön dag. Dottern har varit med pappa på kalas hos en kompis och jag och lillebror har fått lite mystid bara vi två. Så mycket värt ibland att bara få rå om en utav dem för ett slag, det behöver de båda två ibland. Att helt slippa tävla om och samsas om uppmärksamheten från sina föräldrar.


Än är det kallt ute. Såhär frostigt blir glaset på vår veranda vid kallt vinterväder, den är ouppvärmd och ut sipprar lite utav inomhusklimatet. På sikt skulle det vara härligt med en låg grundvärme härute. Men det är rätt vackert när det frostar sig sådär och kristaller bildas, eller hur?


Storasyster festfin och redo för kalas.


Lillebror fick stanna hemma med mamma, inte så glad för det först, men sen blev det en rätt bra stund ändå.

Mannen var och handlade lite smått och gott tidigare på dagen och kom hem med en överraskning till mig, något jag önskat mig, en sticksåg. Yes! Vad mycket jag kommer kunna göra med den. Först ut blir lite snirklig utsmyckning till serveringsskåpet. Det finns spår som visar att det suttit utsmyckning på vardera sida om skåpet tidigare. Men jag vet inte hur den har sett ut. Mitt första utkast ser ut såhär, men det är grovt, och snabbt uppritat jag måste finlira på detta ett tag till. Sen får vi se hur exakt det går att såga efter mallen.


Trevlig kväll önskar jag er!

Kommentarer

Skicka en kommentar