Ny kruka och krönande hylla


God kväll! Vilka underbara kvällar vi har just nu. Efter kvällsmaten gick hela familjen ut en sista sväng i trädgården innan nattning, för att njuta av det fortsatt varma och fina vädret. Barnen lekte och vi städade iordning lite här och där i trädgårdens vinklar och vrår. Barnen blir mer harmoniska och härligt trötta av att vara ute hela långa dagarna. Hoppas att denna vår och sommar kommer att innehålla många dagar och kvällar som denna.

Ikväll visar jag dock lite bilder inifrån. Jag har investerat i ytterligare en glaserad kruka från Bergs Potter. Jag hade en grön sedan innan, och nu slog jag till på en i petrol också. Tänkte att de tillsammans bidrar fint till min färgkombination i vardagsrummet, där olika nyanser av grönt och blågrönt utgör färgklickar i det annars grå och vita.


Här är den gröna krukan med ny doftpelargon.


Och här är krukan i petrol, med en annan typ av doftpelargon.

Till de pågående hyll-projekten har nu tillkommit ytterligare ett. Glashyllan i köket återstår fortfarande att beställa och få upp på plats. Ser mycket fram emot det.

Den aktuella idén har jag haft med mig sedan länge, det har bara inte blivit av att genomföra förrän nu. Jag vill få till en slags tavelhylla som kröner vår spegelpanel i matsalen. De var vanligt förekommande vid tiden kring sekelskiftet 1900 och skulle därmed göra sig fint här.

Konsolerna är beställda från Nordingrå. Jag har använt deras produkter tidigare, för flera år sedan nu faktiskt. Då byggde jag ett gäng möbler och integrerade deras konsoler i. En hatthylla, skohylla och en tallrikshylla närmare bestämt. Jag får visa er dessa alster någon annan dag.

Men nu investerade ja alltså i deras minsta och mest nätta variant av konsol. Det blir bara en vägg som får konsoler, krönta med en enkel skiva/bräda. Fem konsolar på vardera sidan om det centrerade fönstret kommer det att bli. På hyllorna har jag tänkt att man kan ställa tavlor och ha möjligheten att variera dessa efter humör. Dessutom kanske något fat eller någon klätterväxt kan få plats. Det kommer bli super.




Vi ses!

Kommentarer