Morsdag

Hej,

Hoppas ni mammor har haft en fin dag idag, och ni andra också för den delen.
Min morsdag började med frukost på sängen. Jag fick riktigt fina morsdags presenter av mina älsklingar. En brandsläckare och en brandfilt från Solstickan. De kommer göra sig fint vid serveringsskåpet. Det sista fixet och målningen återstår i pigtrappa och vid serveringsskåp innan vi kan sätta upp dem dock. Men vi har sagt att denna sommar ska vi ägna oss åt uteprojekt. Har blivit några somrar med inomhusprojekt och för lite sol. Så nu får inneprojekt vänta tills i höst och lite mer regniga och ruskiga dagar.


Vi åkte till Löfstad slott och handelsträdgården där för att fika och titta på växter. En riktigt fin handelsträdgård i en vacker miljö, där man kan inspireras och njuta, när man inte jagar efter de små vilda då förstås. ;-)

Vi köpte två pioner att fylla ut pion rabatten med. Den hade redan när vi flyttade in för 5-6 år sedan haft två luckor som jag varje år har tänkt att jag ska åtgärda. Nu äntligen gjorde jag slag i saken.



Vi kompletterade örtsamlingen lite också. Här ser ni även en present till sonen på två-årsdagen, en fin röd och gedigen skottkärra från Nyby.



Mannen köpte chili och tomatplantor förstås.


Gullregnet blommar så otroligt fint just nu. Helst vill man bara vara i trädgården hela långa dagarna och kvällarna och inte alls gå in, när vädret är såhär som nu. Fortsatt trevlig morsdag önskar jag er!



Kommentarer