Fönsterhylla i köket

Hej! 
Ville visa denna fina konsol i gjuten aluminium. Har två stycken som jag tänker sätta upp invid köksfönstret och placera ett hyllplan i glas på. 


Konsolerna har jag hittat här.


Jag har tänkt placera hyllan i höjd med  kaklets avslutande profilerade list. Med ett hyllplan av glas tänker jag att ljusflödet från fönstret bevaras. Ska bli kul at placera exempelvis lite härliga örter och liknande på hyllan, lättillgängligt vid matlagning. Tror dock att en glasskiva måste vara relativt tjock för att klara spännvidden och den ringa tyngd som ska vila på den. Ska nu bara kontakta en glasmästare som kan hjälpa mig med glasskivan. Återkommer så småningom med resultatet.



Kommentarer

  1. Skall bli roligt att se färdigt. Fina konsoller/mamman

    SvaraRadera

Skicka en kommentar