Barnrumsinspo

Hej! 
Idag visar jag lite bilder ifrån min dotters rum. 
Vi står inför att planera vår sons rum. Det dröjer nog lite innan vi sätter igång med det, andra projekt står på tur och vissa gamla är ännu inte helt slutförda. Men när det väl blir dags hoppas jag att det mesta är planlagt i så stor utsträckning som möjligt. Det ska bli roligt att inreda ett pojkrum som omväxling.

Dottern gillar sitt rum i den ålder hon är i nu och min förhoppning är att hon ska kunna växa med rummet, med vissa justeringar såklart.

I rummet finns en stringhylla och ett par olika platsbyggda varianter. Hyllorna slukar mycket , men man får rensa då och då.

 Möbleman, klädhängare och tallriks-/bokhylla kommer från Oliver furniture.

Tipi-Tält från Numero 74.


Byrån är från Tarva, IKEA. Ett DIY-projekt. Jag ville efterlikna tapeten från Cole & Son som heter Punchinello 5. Hittade inspiration till byrån här. Det tog sin tid då det var så många olika färger som skulle målas på byrån. Knopparna är från Byggfabriken.

Kaniner med tillbehör från Maileg.

 Sängen kommer från Mavis.

Dotterns julklapp, stall från Schleich.

Vy från sonens blivande rum. Här ses tv-rummet som ligger emellan barnens rum. Ska visa lite av det en annan dag.

 God kväll på er!









Kommentarer