Nya krukor och en antågande vår

Hej!

Det har varit lite tyst här inne på bloggen. Bortsett från lite småkrasslighet har det denna vecka varit fullt fokus på minstingens inskolning på dagis.


Påskledigheten på Österlen blev inte riktigt sådär härligt vårig som det annars kan vara i Skåne vid påsk. Men vi hade det som vanligt bra ändå därnere. Jag måste visa mina nya krukor som jag köpte på Apotekarns i Simrishamn. Där finns som alltid så mycket fint, men mina ögon föll direkt på dessa gröna sköna.



På påsksemestern sprang jag även på något ytterligare grönt och skönt. Keramik från vackra Sthål, skål och fat. Hade lite smått sedan innan från Sthål så det känns kul att bygga på samlingen lite.



Nu är som tur är all snö borta här hemma och våren är verkligen i antågande. Såväl ljusa kvällar som dagar, med skinande sol och kvittrande fåglar. En och annan vårblomma har också tittat upp.

I helgen hann vi med lite småfix ute i trädgården, rabatterna på framsidan rensades och påbörjade tulpaner fick äntligen komma fram i vårsolen under vissna löv. De har ännu inte hunnit bli så stora, hoppas jag kan skydda dem ifrån att bli uppätna även i år.



Status för pågående uteplats ser ut såhär, underlaget är klart och vi ska näst på tur bygga mur. Vi hoppas på att detta kan utföras en härligt solig helg framöver, när material är införskaffat och extra handkraft förhoppningsvis kommit oss till undsättning ;-)


Jag måste erkänna att jag ligger efter här hemma, blommor ska planteras om och verandan skall iordningställas för våren, så att vi åter kan vistas här ute, så härligt det ska bli. För tillfället ser det mest rörigt ut härute. Men det hoppas jag att det ska bli ändring på.


Vissa trädgårdsmöbler hoppas jag ska få en lite mer bestämd plats i trädgården i år, vi får se hur långt vi kommer med vår uteplats.


Vårskrik på det!


Kommentarer