Längtan till prunkande blomster och sommarben

Glad påsk!

Här är vi nu, mitt i ett vitt och snörikt Österlen, inte riktigt vad jag tänkte mig kanske. Jag var inställd på att möta våren härnere och att kanske kunna sitta ute och äta någon måltid illafall i solsken. Kanske få syn på några små vårtecken.


Idag snöar det så mycket att det inte direkt känns som någon idé att ge sig ut på vägarna. Det är ju konstrunda härnere nu så det finns mycket att se och uppleva, men vi väntar lite och hoppas på bättre väder. Imorgon skulle det tydligen bli plusgrader....aprilväder kanske är vad detta är, ett som spelar oss ett rejält spratt i så fall.

Nu är det mycket trädgårdstanker i huvudet. Vi ska försöka fatta något slags beslut om i vilket material vi ska uppföra vår mur vid uteplatsen. Sen är det ju en del bygge av staket på framsidan kvar samt bygge av plank på baksidan. Vi ska hänga upp vår grind, det ser jag extra mycket fram emot. Sen är vi inne på att hitta någon fin liten bänk till framsidan där vi kan njuta av en kopp kaffe i vårsolen. Vi får se om vi hinner anlägga någon mer rabatt i år. Vi har lite att greja med innan vi är där, så vi får väl se vad vi hinner med. Men det är den delen som är allra roligast.

Jag längtar tills mina rabatter får liv igen. Tricogarden åker väl fram igen och håller förhoppningsvis rådjuren ifrån att gnaga på tulpanerna i år också.



I somras var det lite varmare härnere på Österlen än vad det är idag. Även om det inte var någon supersommar direkt så fanns det iallafall tillfälle för några dagar med bad och bara ben. Hoppas våren nu blir härlig och att den följs av en ännu härligare sommar med både sommarben och prunkande blomster och att vi har lite mer tur med vädret i fortsättningen.






Kommentarer