Svalorna flyger högt och pionerna blommar

En liten och förkyld hälsning från villa Sagolik. Det är jag som åkt på förkylningen denna gång, så för mig blir det en lugn och ganska tråkig helg. Med såhär fint väder vill man ju inte annat än att vara ute, vilket inte går så jättebra just nu.


Jag har iallafall varit ute en liten sväng i trädgården och njutit av de pioner som slagit ut och konstaterat att det finns några outsagda kvar att njuta av även lite längre fram. Jag och dottern plockade in en bukett, med lite av varje från trädgården.




På nationaldagen som var  veckan tog vi med oss matsäck och promenerade en bit bort till båthamnen för lek och glassätning m.m. En heldag med familjen helt enkelt. Jättemysigt sådär mitt i veckan. Sen tog vi en sväng in i den fina inredningsbutiken som ligger i ett hus där den gamla lanthandeln en gång legat. Jag köpte två vackra svalor i keramik. Tänkte att de skulle få hänga i vårt trapphus, men då de var i en så vacker mörkgrön nyans tyckte jag att de gjorde sig bättre i vardagsrummet, ihop med de andra gröna och blågröna nyanserna.




Där hänger de nu, svalorna flyger högt både här inne och ute, regnet verkar dröja på sig ett tag till. Allt är så himla torrt, måtte det komma en skur snart.



Kommentarer