Amplar på plats


Vilken varm dag vi haft! I denna värme orkar man inte göra så speciellt mycket. Barnen har svalkat sig i den lilla poolen i trädgården och jag har planterat om ett par blommor. Jag har äntligen  fått upp mina amplar från Afroart. Nu hoppas jag bara att växterna ska trivas och klänga sig vidare riktigt mycket. I den stora modellen bor nu en gullranka som jag hoppas ska fortsätta växa längs vardagsrummets prydande bågform.




I matsalen hamnade den lilla modellen av ampeln med en jasmin i.




Krukorna är gamla från Tine K.

 Vi satte även upp konsolerna till det lilla hyllplanet som ska upp i köksfönstret. Vi hade länge tänkt oss glas, men det visade sig vara ett kostsamt alternativ om man skulle ha härdat glas i denna specifika storlek. Så vi tänkte om och nu målar jag en träskiva istället som kommer att passa fint i fönstret. Vi får se om  vi hinner få upp den imorgon. I vilket fall återkommer jag med bilder när den är uppe.

Här blir visst tropisk natt ikväll, och imorgon kanske ännu varmare. Hoppas nu det finns lite vackert väder kvar till semestern också sen. Vi längtar mycket dit nu.

Ha en fortsatt fin lördagkväll!


Kommentarer