Grönt är skönt till jul

Hej i julstöket!

I år får det gröna skapa julkänsla här i hemmet.

Vi tog med barnen ut i skogen för att hitta lite grönt till julgrupperna. Vid tillfället ännu ingen snö på marken. I matsalen har vi två halvmånebord som står symmetriskt på var sin sida om ett fönster. Mina stora waldemarsudde-krukor har jag länge varit sugen på att göra något i till jul och sedan placera på varsitt halvmånebord, tillsammans med jugendstakarna. Det blev julrosor, hyacinter och lite murgröna mixat med lite mossa och nedfallna grenar från skogen.





Lite snittamaryllis gör sig också fint tillsammans med lite barrigt som hittades ibland snittisarna i affären.

Vår lärkgren har också fått komma fram och placerats i jugendvasen. Grenen är fejk, jag är inte så mycket för fejkväxter egentligen men denna är faktiskt fin tycker jag och ger den rätta julkänslan.


Ett par nya kuddar från Chhatwal  & Jonsson i härlig mörkgrön velour har också hamnat i soffan.
Nu är det bara granen som saknas. Med små barn får den stora granen hamna på kall-verandan och eventuellt får en mindre variant komma inomhus, vi får se.


Fortsatt trevlig tredje advent önskar jag er!

Kommentarer

Skicka en kommentar