Det sista av sensommaren

Hej,
Det var ett tag se jag uppdaterade här på bloggen. Livet, vardagen kom emellan.
Men höstkänslan börjar så sakteligen att infinna sig och med den sätter kreativiteten igång och jag ser fram emot framtida inne-projekt.


Vi har dock en bit kvar utomhus, exempelvis med uteplatsen. Vi har putsat muren nu två helger i rad. Ett segt moment men ack så viktigt att slutföra innan det blir för kallt.

Såhär i skördetider har jag och dottern bland annat plockat lavendel och låtit torka för att sen stoppa i små tygpåsar. Nu luktar våra kläder ljuvligt när vi tar dem från garderoben.


Vi har plockat lite av våra äpplen, små men naggande goda vinteräpplen. Äppellådan är köpt hos Kiviks musteri på Österlen. Barnen äter äpplen så det står ut genom öronen.



Mannen har fyllt år och firats i flera omgångar här hemma. En fin klocka att hänga i köket var en utav presenterna. Den blev pricken över i-et. Nu kan vi hålla tiden på mornarna...




I helgen kombinerade vi firandet med kräftskiva. Klimatet ute på verandan är fortfarande härligt. Vi passar på att njuta av den så mycket som möjligt nu innan det blir för kallt.


Pavlova med färska bär och passionsfrukt, enkelt är oftast godast. Barnen är alltid nöjda när det vankas tårta och kalas med paket, även om det inte är de själva som får paketen.


Efter detta kräftkalas var vi rejält mätta. Nu har vi på ett sätt firat in hösten också.





Dottern och jag hade plockat in lite av de sista blommorna för säsongen och satt i vaser.



Fortsatt mysig söndag önskar jag er!

Kommentarer