Lite småfix

Hej!
Idag har det varit lite svalare. Vi avslutade dagen med en mysig liten cykeltur. Ungarna somnade bra i cykelkärran i den svala kvällsluften. Havet låg stilla men en liten känsla av att hösten är på intåg låg i luften.

Jag har inte visat mina nya tavlor med ekmotiv. En liten ek-samling. Där vi bor är eken väl representerad o signifikant för orten, därför känns det kul att hedra den lite extra. Motiven kommer från Sköna ting. Ramarna är också deras, lite brunlaserade, valnöt. 



Bygget med plank och staket går sakta framåt i värmen. Nu är stommen färdig på planket, känns väldigt bra att ha kommit så långt iallafall. Tänkte visa lite bilder en annan dag.

Barnen har också hjälpt till lite, de tyckte att det var väldigt roligt att måla med den fina gröna färgen. Kladdigt blev det och även om det bara funkar ett litet tag så är det ändå bra att de får känna att de på något vis också har varit delaktiga till bygget.


Jag har pulat med det lilla skafferifönstret som jag inhandlade på tradera för något år sedan. Det har blivit ståendes sen dess och likaså dörren. Den ska jag väl också försöka ta tag i. Det blir ju himla roligt att måla dem och få dem på plats.



Det är alltid likadant, det finns så mycket som man tänker sig att man ska hinna med på semestern, och så hinner man bara en bråkdel, och tur är väl det egentligen. Tidsoptimismen är något som för vissa tar år att träna bort antar jag.

Fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer